julavslutning och snöbollskrig

i morse kunde jag knappt öppna dörren för att det var så mycket snö. det är inte bara snö utan kallt också så idag har jag frysit riktigt mycket!
mamma kunde inte köra någonstans med bilen så jag gick till bussen, tur att jag gick med maja och hon gick före mig och gjorde spår. sista biten till bussen sprang jag men jag var tydligen jätte tidig så jag fick stå och vänta ett bra tag.
när vi va vid bt sen så gick jag med veronica till kyrkan och på hälften av vägen mötte vi ida också. sen när vi alla stog utanför kyrkan och väntade så komme rnågra från nico och kastade snöbollar, sen var det några som kastade tillbaka och då kastade dom från nico åt alla håll så jag fick en på mig :( dom lyckades tillochmed kasta sönder en ruta på kyrkan, de tkan jag kalla lyckat! stackars ellen fick glas på sig och började blöda.
i kyrkan var det som alltid, några sjunger och några pratar. sen när vi kom till skolan fick dom flesta skäll för att det "had evarit som på en hockeymatch" (folk hade applåderat hela tiden o s v). i skolan fick vi julmust och pepparkakor och sen fick vi våra terminsomdömen. jag fick inga mvg, ett ig (spanskan som jag går med sexorna), fyra vg och resten g, det hade kunnat varit värre.
efter allt det gick jag med andreas, frida, linda, anton, oliver, daniel och viktor och åt pizza, eller som åt pizza och jag åt en jätte god kycklingsalad.

nu blev det väldigt lång dag men i dag har mycket hänt och ändå är klockan lite över tre bara...


utanför mitt fönster just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0